Full version: Elefantvinda
spindelgris
Hej!

Jag har en elefantvinda som står här och växer som ogräs. Men det är bara en stjälk och sedan enorma blad.
Problemet är att den skjuter i höjden så förbaskat att jag inte vet vad jag ska göra med den.

Någon här som har en fin elefantvinda?
Berätta gärna hur du lyckats och vad man ska/kan göra.

Mvh
Alexander-VG-zon3
Tycker dom är lätta att sköta, extraljus till vintern är bra. Hade från frösådd i några år men slängde dom då dom var riktiga spinn magneter på vintern och tröttna. Men blev stora och fina hade ute på sommaren och gav mycket näring och in innan frost och stod med extraljus 18tim från sept till mars-april.
Bassam

Hej

De kommer på höjde på grund att de fattas ljus, ge dem extra ljus om du tycker att de ska inte försätta på höjden klippa huvudet.
H:BASSA
spindelgris
Tack så mycket för hjälpen!

Misstänker dock att jag kommer få slänga den för jag har ingen aning om hur man skulle lyckas få den att bli annorlunda än bara ett spjut med enorma blad. smile.gif

Kanske om man skulle klippa den. Nu har jag bundit ner den lite men den letar sig uppåt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon