sauk1
Jag har noterat en massa hål i bladen på ligusterhäcken denna sommar. Den är tre år gammal och har inte uppvisat detta förr. Vi har gott om insekter och biologisk mångfald, som nyckelpigslarver, spindlar och harkrankar i häcken. Det får mig att undra om vi drabbats av skadedjur?

Grannen har också en lika gammal liguster utan samma problem medan en annan granne ganska långt bort råkat ännu värre ut. De vittnar om att de tycker de hittat larver, något jag inte sett till. Se bilden.

Vad kan detta vara tror ni? Vad ska jag göra och kan nästa säsong gå bättre? Tacksam för all hjälp jag kan få!
Gossen Ruda
Larver eller vuxna insekter, i så fall troligen skalbaggar. Göra? Inget, om du inte vill utrota alla insekter i närområdet. Växter klarar insektsgnag.
sauk1
Ok så det är skadedjur? Men jag kan med andra ord inte göra mer än hoppas på ett bättre läge nästa säsong, med färre angrepp.
Bassam
Hej

Om du känner att de är många, du kan försöka plocka dem..

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon