Full version: japansk akleja
nilla
Hej!

Sådde Lord Nelsons vita japanska akleja - blev helförtjust i bilden. Sådde dom för två och en halv vecka sen men inte ett pip... har satt in dom i kylen för en avkylning, är det rätt metod? Kanske vill dom bara ha lite tid på sej?

Sådde passionsblomma samtidigt vilket jag senare förstått kanske inte är nybörjarsådd direkt ... men hur kan man låta bli att testa?

Nån som har lyckats med dom och kan bekräfta att dom är så ljuvliga som dom verkar? rolleyes.gif

Länk till bild

Gunilla
Sollan
Sådde lite olika aklejor för två veckor sedan och ställde dem i kylen. Har däremot ingen aning om det kommer att fungera... Man får väl hoppas på det bästa
smile.gif
/sollan
-asno-
Hej!

Min japanska akleja är sådd inne i februari. Nu är det små men riktiga plantor. De övriga har jag sått ute. Mina frön hade inte varit en enda vända i kylskåp, men det tog kanske 3-4 veckor innan det kom nåt. Lycka till!

/Åsa
nilla
Aha! Bara tålamod alltså, nåja det kan det ju vara värt.

Tack ska du ha - nu återstår bara att vänta, plockar ut sådden ur kylen om nån vecka igen.

Gunilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon