Full version: Snapsar
Sollan
Jag och sambon testar att göra egna snapsar. Går det bra att lämna recept här (om det blir bra)? Vill inte stöta mig om någon inte tycker det hör hemma här... wub.gif
/sollan
Virgo
Alla recept är välkomna här! smile.gif
Nykterister behöver inte läsa allt!
mekare
läser gärna några recept på snapsar.
Ina
Jag kommer inte heller att skrika högt... möjligtvis av förtjusning.... biggrin.gif
Sollan
Kul, återkommer med schnapscharna... wub.gif
/sollan
MRLINDELL
Många mediciner innehåller alkohol, även gamla huskurer. Fast man kan bli sjuk och konstig av vissa mediciner tongue.gif
Många snappsblandningar på systemet typ herrgårdssnapsar smakar huggorm, det är bara Rimersholms Svenska Nubbar som håller måttet.
Skåning som man är klarar jag inte av Kummin, Anis, Fänkål smaker längre. Kvickkjockk vildmarksbrännvin eller Svartvinbärsbrännvin känns mera rätt.
Smaken på snappsen beror mycket på vad man äter till och vilka matvanor man har.
Siri
Klart att du ska ge oss dina recept! rolleyes.gif Jag kan tycka om en god snaps efter en god middag och har testat att göra någon gång med johannesört tex. Jag är nyfiken på vad du har för tips.

Och Mr Lindell, Östgöta sädes, den är väl god. Och Hallands fläder? tongue.gif
Men jag håller med dig "att som skåning så" klarar jag heller inte av de smakerna längre,,,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon