zarda
Hejsan!

Sent omsider har jag blivit klar att köpa utsäde till höstens plantering av vitlök. Jag har lyckats (tror jag, man får ju ingen bekräftelse) köpa Sabadrome från Törnvik Frö, men jag har fått höra att Siberian Red och Leningradskij är väldigt goda och fina att odla.

Kanske är jag för sent ute, men är det någon som vet var jag kan få tag på en lök eller två av dessa? Jag har googlat runt, men hittar inte någonstans.

Det är första gången jag sätter vitlök, och det vore kul att prova lite olika! smile.gif

Ha det fint!

//Caisa
Preussen
CITAT (zarda @ 07-10-2014, 18:31) *
Hejsan!

Sent omsider har jag blivit klar att köpa utsäde till höstens plantering av vitlök. Jag har lyckats (tror jag, man får ju ingen bekräftelse) köpa Sabadrome från Törnvik Frö, men jag har fått höra att Siberian Red och Leningradskij är väldigt goda och fina att odla.

Kanske är jag för sent ute, men är det någon som vet var jag kan få tag på en lök eller två av dessa? Jag har googlat runt, men hittar inte någonstans.

Det är första gången jag sätter vitlök, och det vore kul att prova lite olika! smile.gif

Ha det fint!

//Caisa

Fråga masa här på odla.nu.
Annars finns www.slangehvidloeg.dk som har intressanta sorter. De sorter du nämner är klart odlingsvärda och goda.
Googla även lilla fiskaregatans trädgårdsbutik i Lund.
Får du inte tag på några i år så gå med i åke truedssons vitlöksklubb som du når via www.tomatklubben.com/garlic
zarda
CITAT (Preussen @ 08-10-2014, 20:09) *
Fråga masa här på odla.nu.
Annars finns www.slangehvidloeg.dk som har intressanta sorter. De sorter du nämner är klart odlingsvärda och goda.
Googla även lilla fiskaregatans trädgårdsbutik i Lund.
Får du inte tag på några i år så gå med i åke truedssons vitlöksklubb som du når via www.tomatklubben.com/garlic

Ah, tack för svaret och tipsen! Tur i oturen att hösten är så mild så man hinner jaga rätt på de lökar man vill ha. smile.gif
Preussen
CITAT (zarda @ 08-10-2014, 20:17) *
Ah, tack för svaret och tipsen! Tur i oturen att hösten är så mild så man hinner jaga rätt på de lökar man vill ha. smile.gif

Jag har även diverse olika sorter som bulbiller om du eller någon annan är intresserad.
zarda
CITAT (Preussen @ 10-10-2014, 07:56) *
Jag har även diverse olika sorter som bulbiller om du eller någon annan är intresserad.

Jag får nog vänligt avböja, men tack ändå! Lyckades få tag på Siberian Red (hoppas jag, eller så blev jag grundlurad på Blocket. smile.gif), som borde landa i min brevlåda nästa vecka. Tyvärr ryms det inte mer i mina pallkragar, ska ju sätta lite annat också.

Fast någon annan kanske är intresserad!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon