crs
[attachment=82114:pelargon1.jpg]

Så här ser alla mina pelargoner ut nu! Fullt av svarta fläckar på stam och delvis blad. Kan inte lista ut vad det är och är nu i valet och kvalet om jag ska övervintra eller kasta. Någon som kan tipsa?
morgonstjerna
CITAT (crs @ 09-10-2014, 12:49) *
[attachment=82114:pelargon1.jpg]

Så här ser alla mina pelargoner ut nu! Fullt av svarta fläckar på stam och delvis blad. Kan inte lista ut vad det är och är nu i valet och kvalet om jag ska övervintra eller kasta. Någon som kan tipsa?

Har de stått ute?

Kanske lite sent svar. Mina har också blivit så i den fuktiga luften. Hos mig är det lite mögel av nåt slag, dock behöver det inte vara farligt. Mina har klarat sig fint och det har bara hållt sig på stammen. Nu står de på fönsterbrädorna i rumstemperatur (fått torka upp ordentligt) och blommar fortfarande.

Det finns anti-mögelspej att köpa om det är nån som är hårt angripen och som du är extra rädd om.
Bassam

Hej

Det första som ska tänka på när vi får svamp. att klippa skadad delar till friska delar och bränna dem, för att svamp sporrar läggs ofta på skadad delar.
,H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon