hs04290
Hej!

För 4 år sedan, tror jag planterade jag en blå Endless summer i rododendronjord i en rabatt, i zon 4. Den är rel. väldränerad. Hortensian fryser alltid ner helt, även om jag täcker med granris, och jag har inte fått en enda blomma på den, även om den kommer fint varje år (inte ens denna tropiska sommar).
Det var ju just detta Endless summer gruppen skulle klara av; att blomma på årsskotten, men icke...

Har ni något tips på vad jag kan göra??
Helena
kerstin z5-6
Byt till en annan som hortensian early sensation, rosa vit, blom från juli-de blå går sällan över z 4 5 6
Pauline/Sthlm
Och gräv upp den nuvarande till en större kruka som får stå i förrådsskydd över vintern.
Fick en likadan själv i fjol i zon2, trots att den fick ny jord i st f min befintliga tunglera frös den ner mycket i den snälla vinter som var. Efter halva säsongen fått flytta till kruka o växt till bra nu. Men hinner inte få blom här heller i år. Hoppas på nästa!
hs04290
Man kan alltid hoppas, eller hur????
Tack för svar!
Helena
kerstin z5-6
CITAT (hs04290 @ 14-10-2014, 21:10) *
Man kan alltid hoppas, eller hur????
Tack för svar!
Helena

Vet , jag hoppas med och har en blå.. som konstant får börja om ..men kanske nåt år smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon