Blue
Pratade med Telia i ett annat ärende och dom är ju alltid kvicka att vilja sälja. biggrin.gif Men dom sa till mig att om jag byter från min fasta telefon plus bredband via telefonjacket till bredbandstelefoni så skulle jag spara ganska mycket pengar i fasta avgifter. Jag ringer inte särskilt mycket i telefon så prisavtal mini var det bästa för mig. Nåja, låter ju bra. Men jag är en försiktig person och säger inte ja bara sådär. Har någon här erfarenhet av bredbandstelefoni via Telia? Fungerar det bra? Eller är det massa avbrott? Tacksam för all info. Vet att här finns många som kan mycket om det mesta. smile.gif
RibesRubusVitis
Jag har bredbandstelefoni, dock inte från Telia, men skulle tro att den fungerar alldeles utmärkt. Dvs. den fungerar när man överhuvudtaget kan komma ut på Internet.
En gång hade jag Televerkets, senare Telias, fasta telefon. Den var ju dyr men hade fördelen att fungera även vid strömavbrott. Bredbandet är beroende av att elnätet fungerar.
Eva i Skåne
Jag har också telefon via fibernät, Tele2 har vi här. Det har funkat alldeles utmärkt utom just vid strömavbrott
aloa
Vi har både ip-tv och ip-telefoni från telia och det funkar bra. Vi använder inte telefonen så mycket längre men det är inget vi tänker på, att det är via fiber. Billigare är det i alla fall :-)
Tapio
Halaj!

Jag fattar det som att när ditt internet funkar så funkar också IP-telefonen.
om ditt internet inte funkar så funkar inte heller telefonen.
så svaret på din fråga har du själv. Har du ofta avbrott på internet?

//T
Bee
Vi har tv, bredband och IP-telefoni via fiber från Telia. Det blir ju samlingspris så telefonen kostar 50:-/mån plus samtalskostnaderna. Funkar hur bra som helst. Det är sällan avbrott. Nu ringer vi inte så mycket, vi kör hellre med mobiltelefon men fasta numret är så etablerat bland släktingar och andra så det får kosta en femtiolapp smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon