Full version: Sniglar
netaave
Vi har otroligt mycket sniglar , inte mördarsniglar dock, i vår trädgård. En variant med brunbegierand på huset. Själva snigeln är brun och ganska stor.
Hur blir vi av med dom?
Sollan
Kan det vara vinbärsnäcka? Hade massor av sådana i min trädgård för några år sedan, men de gjorde ingen skada. Hittade jag någon i rabatterna flyttade jag ut dem i skogen.
/sollan
Siri
På tal om hur man blir av med sniglar. Kanske en idé med elstängsel,,,odla.nu-artikel om sniglar och elstängsel
Blir det grillade sniglar då eller blink.gif
Tesa
..grillade vinbergssnäckor.....kan det vara gott tro......escargots, eller vad det heter?? (det där man inte beställer på fransk restaurang)
Siri
Jo, ganska gott. Simmar i smör och vitlök, smakar ganska mycket som kyckling faktiskt tycker jag.

Såg nu på morgonen att det skulle vara föredrag om mördarsniglar på trädgårdsmässan (29/4-2/5) på Liseberg, Gbg, ni som bor i krokarna.
Om nya rön kring dessa och vad göra,,liseberg
MimE
Om man planterar vitlök längs elstaketet så borde alltså förrätten vara fixad? laugh.gif tongue.gif biggrin.gif
CITAT
... (det där man inte beställer på fransk restaurang)

Du anar inte vad du missar.

Vi var på en kryssning (ni vet med Captains Dinner, vita dukar, brutna servetter, 6 rätter...) när dottern var 2 1/2.
En dag var det Sniglar till förrätt (om man ville ha alltså). Lisa skulle givetvis smaka och käkade upp allihop.
Kyparen frågade om allt var till belåtenhet och jag muttrade något om ouppfostrade ungar. Vips, så hade jag en ny tallrik framför mig från en blinkande servitör. Det kallar jag service!!!

Numera får Lisa INTE smaka mina utan får en egen portion. tongue.gif

/Mimmi
Siri
laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon