kixan65
Hej!

Har läst att rosorna inte ska övervintra helt torra. Men hur sent på året ska man egentligen vattna? Bor i zon 2.

Supertacksam för svar!

Mvh

Kicki
Kajsa
Har aldrig vattnat rosor på hösten annat än om jag planterat nya ex.
Vad jag sett verkar hela landet få en massa regn nu, det där brukar naturen sköta bra så här års.
eskil43
CITAT (kixan65 @ 16-10-2014, 21:58) *
Hej!

Har läst att rosorna inte ska övervintra helt torra. Men hur sent på året ska man egentligen vattna? Bor i zon 2.

Supertacksam för svar!

Mvh

Kicki

Jag är intresserad av var Du har läst detta med vattning av rosor på hösten?? Eskil43
Bassam
Hej

Det är nästan rätt, om rosor står på marken mera än 3 år, för att första två år rötterna inte etablera sig bra på marken, så de behöver lite vatten under tork väder.

Obs
även alla växter tycker om hjälp med vatten när är tork väder
H.Bassam

Pauline/Sthlm
Brukar inte behöva vattna något så här års...?
☔️☔️☔️☔️☔️☔️☔️☔️☔️☔️☔️☔️
Är mer inne på dränering

Men för att inte nonchalera din fråga - vattna du om det nu skulle vara TORRT, annars reder det sig fint
MB1965
Här i Göteborg behövs dränering som de verkar, ... men det knoppas fortfarande och blommar på flera sorter så nu är jag mer orolig för om kylan kommer snabbt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon