magnusl
Hej!

Jag har en liten palm i vardagsrummet, som fått en konstig beläggning på blad och stjälkar. Se bifogade bilder. Jag antar att det är någon slags skadedjur. Är det någon som känner igen det? Finns det något att göra?

[attachment=82175:IMG_4257_b.JPG]

[attachment=82176:IMG_4257_c.JPG]

[attachment=82177:IMG_4259_b.JPG]

Magnus
pejori
CITAT (magnusl @ 20-10-2014, 12:57) *
Hej!

Jag har en liten palm i vardagsrummet, som fått en konstig beläggning på blad och stjälkar. Se bifogade bilder. Jag antar att det är någon slags skadedjur. Är det någon som känner igen det? Finns det något att göra?

ULLÖSS!!!! crying.gif ranting.gif

Vis av erfarenheten, slänger jag numera allt med ullöss och sanerar fönster och omgivning.
sparvuggla
CITAT (magnusl @ 20-10-2014, 12:57) *
Hej!

[attachment=82175:IMG_4257_b.JPG]

[attachment=82176:IMG_4257_c.JPG]

[attachment=82177:IMG_4259_b.JPG]

Magnus

Oj så mycket ohyra har jag aldrig sett. Kasta palmen kvickt som bara den. Tyvärr.
Annars får du samma problem med alla dina växter.
magnusl
Slängd...smile.gif

Tack!!

Magnus
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon