myraan
Hej!

Jag har en nattens drottning sedan några månader tillbaka som inte ser så mycket ut för världen. Jag har tidigare inte haft något stöd till den så det långa skottet har inte haft någonstans att ta vägen. Jag har nu gjort en liten ställning som jag tänkte att den kunde klättra på, men frågan är, hur kan jag leda den rätt?
Det är ju en kaktus så den är inte särskillt böjbar, och jag vill absolut inte bryta av den. Vet inte om bilden syns men skottet står åt helt fel håll från ställningen..

Några tips om hur jag kan leda upp den på ställningen? smile.gif

Mvh Ylva
_Skruttan_
Hej!
Hittar ingen bild, svårt att avgöra. innocent.gif
Bifoga bilden så kan du säkert få rad.
Lycka till!
Skruttan
myraan
Tyvärr fungerar det inte att ladda upp bilden, den är tydligen för stor.. Förstår att det är svårt att avgöra utan bild. Men jag har fäst en liten ståltråd i ställningen och böjt den runt kaktusen och hoppas att den kan få den med sig, väldigt löst förstås. Sedan så får jag väl vända den mot det lilla ljus som finns ute nu och hoppas att den vrider sig mot det. Kan se om det kanske fungerar från någon annan dator smile.gif
vacker
CITAT (myraan @ 23-10-2014, 10:26) *
Tyvärr fungerar det inte att ladda upp bilden, den är tydligen för stor.. Förstår att det är svårt att avgöra utan bild. Men jag har fäst en liten ståltråd i ställningen och böjt den runt kaktusen och hoppas att den kan få den med sig, väldigt löst förstås. Sedan så får jag väl vända den mot det lilla ljus som finns ute nu och hoppas att den vrider sig mot det. Kan se om det kanske fungerar från någon annan dator smile.gif

Jag har dem hängande i en hängampel i ett söderfönster, det är nog det enklaste och mest naturliga sättet som jag ser det.
myraan
CITAT (vacker @ 01-11-2014, 13:51) *
Jag har dem hängande i en hängampel i ett söderfönster, det är nog det enklaste och mest naturliga sättet som jag ser det.

Det har jag inte tänkt på. Dina hänger alltså i amplar utan klätterstöd? Det låter ju som en smart lösning smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon