Finns en liten söt buske/växt som jag fastnat för då jag var i Kroatien, fick med mig en liten del och den verkade trivas till en början, rötterna fäste och den blev större, efter cirka 2 månader började något gå snett och den börja gulna.. tror den fick för mycket vatten, men är osäker.. först såg den ut att "torka" så jag gav den vatten...hur som helst, den dog.

Nu fick jag en ny "buske" som mor fick med sig hem, frågan är dock hur jag ska göra för att få den att trivas, problemet är att jag inte vet något om vad den föredrar, vet inte vad det är för en... vill den ha det torrrt/fuktigt, soligt...spelar jorden roll osv, den är en uteväxt (det var den i Kroatien iaf) och jag höll den inomhus. Värst ett försök, då flera andra uteväxter från Kroatien stortrivs inne i lägenheten!
Så till min fråga, vad är detta för växt? Så man kan hitta lite mer fakta, den har om jag minns rätt små långa gula blommor när den blommar. Kan man ha den inne eller kanske ute på balkongen här i Sverige (levande då