kamilenski
Vet inte ens vad sorten heter. Nu har vi ner mot +6 grader och gräset ser inget vidare ut.
Ska den klippas före vintern? Eller vad ska göras?
kerstin z5-6
Nej absolut inte-de ruttnar lätt när man klipper i de ofta ihåliga stjälkarna, på hösten behöver man inte göra någonting i sin trädgård, allra minst klippa ner perenna gräs!
Nu ser detta förvisso ut som en benhärdig sort men det spelar ingen roll , se det vackra i det vissnande gräsen , de står kvar hela vintern.
kamilenski
Ok?

Perenna gräs. Inta beskära. smile.gif Tack.

Jag har ett antal i krukor på utedäcket. Ska jag samla alla krukor på samma ställe på däcket inför vintern?
Vattna?
kerstin z5-6
Ställ dem i en grupp på vindskyddad plats , oftast behövs inget vatten förrän till våren.
kamilenski
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-11-2014, 14:20) *
Ställ dem i en grupp på vindskyddad plats , oftast behövs inget vatten förrän till våren.

Ok. Tack!
Bassam
Hej

Isverige tycker jag inte om klippa gräs eller annan prydande växter, på grund att de skydda rötter när kommer frost o kallt.

H.Bassam
kamilenski
Tack Bassam.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon