Ehan
Så var det detta med den lååånga hösten. Nu ser jag att flera knoppar på mina nyplanterade Rhododendron börjar slå ut! fear.gif Om man får blomning nu i november betyder det i så fall att det inte blir något i vår?
Aqvakul
Blommar de nu, blommar de mindre till våren. Helt utan blomning lär du knappast bli. I år har ju varit en extremt varm höst så många försommarblommande buskar blommar om. När det gäller rhododendron har vissa sorter en tendens att göra detta generellt. Gäller särskilt Cunningham's white, men kan gälla andra tidiga eller medeltidiga sorter. Personligen föredrar jag att de blommar en gång ordentligt, men det är svårt att styra över naturen.... giggle.gif
Bassam
Hej

Själv tycker jag att borta flesta eller alla knoppar nu, får att få fina blommor på våren, får att blommor ta mycket näring av häckar, nyplanterade ska etablerar sig bra första åren med andra åren.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon