myraan
Hej!

Jag har fått lupiner i kruka. Det är vanliga "trädgårdslupiner" som står i en liten kruka som är ungefär 15 cm i diameter. De har tidigare stått i ett växthus utan värme så de är vana vid lite kyla.

Nu är frågan vad jag ska göra med dem? Jag har ställt dem i mitt eget lilla växthus på tomten. Borde de stå kvar eller ska jag plantera ut dem i rabatten redan nu? Vill gärna att de blommar till sommaren såklart smile.gif Hur gör jag med vattningen nu under vintern?

Kan tillägga att plantan är väldigt liten.
fvd
Troligen går det bra vilket som men det är lite sent nu. De kanske inte hinner rota sig och har de det bättre i krukan.
myraan
CITAT (fvd @ 09-12-2014, 13:46) *
Troligen går det bra vilket som men det är lite sent nu. De kanske inte hinner rota sig och har de det bättre i krukan.

Okej! Tack för svar. Det kanske är bäst om de står kvar ett tag då. Bor förresten i zon 2. Hur gör jag med vattningen vintertid?
fvd
Ingen vattning alls det bästa är om den står ute så håller den sig fuktig eller frusen av sig själv. O du skall ha den i växthuset kan du se till att den är blöt nu och låta den vara.
kerstin z5-6
Ett växthus är ju lika kallt som ute, nu är lupiner överlevare men alla perenner mår bäst ute , nersänkta i jord, kruka eller ej spelar ingen roll.Kan du gräva än -jordslå dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon