Full version: Trädgårdsmässa
walsan
Hej!

Jag tänkte år 2015 besöka min första trädgårdsmässa och undrar om ni har några fina tips? Jag är särskilt intresserad av krukväxter, särdeles tropiska. Tror nu inte att en sådan specifik mässa finns i Sverige, men om ni stött på som del av en större mässa?

Bästa,
Terese
kerstin z5-6
Tidigare fanns alltid sådana på stockholmsmässan -mars-april brukar den vara , men kolla in utställarna innan, var ett tag sen jag var där
_Skruttan_
Hej!
Älvsjömässan brukar ha "Trädgårdsmässa" runt 25 mars till i början av april, kanske den 10:e eller så.
www.alvsjomassan.se kan du nå deras hemsida, eller googla om det inte stämmer,
minns inte säkert. Det brukar vara full vinter här, då mässan är, så jag har inte varit där..än. Lycka till.
Gott nytt år, alla!
Skruttan
Åsa, mälardalen zon 2
Hos de olika sällskapen kan man ibland hitta kul saker som ex. sticklingar och småplantor av annorlunda krukväxter annars så tycker jag inte mässan har så jättekul grejer längre mest en massa massproducerade pelargoner, brudorkideer, pynt och dyl och det är samma år efter år. Men jag hittade en fin trädgårdsskjol hos Garden Girl förra året men tror det kommer dröja innan jag åker dit igen och jag har nära dit

Men har man aldrig varit där så är det kanske roligare för då är ju allting helt nytt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon