magda123
Jag har nyss fått fnatt på växter och klickat runt på massor av bloggar och forum. Sett bilder på ökenros och tycker den är så fin, vill jättegärna ha en hemma. Men efter googlande hittar jag ändå ingenstans där jag kan köpa frön. Vet nån var jag kan hitta dem?
Bassam
Hej

Du kan hitta dem i Blomsterlandet som har butiken över hela Sverige, och den här telefon nummer i Stockholm, City 08-522 503 40, och den här deras Hotmail ( blomsterlandet.city@blomsterlandet.se ). som jag sa de finns över hela Sverige, du behöver bara ringa o fråga dem.
H.Bassam
teo
Tror inte Blomserlandet har frön - däremot färdiga plantor. Googla på Adenium + seed så hittar du många källor - flest via Internet (ganska enkelt att skicka när det gäller frön). I Sverige har ivf. succseed.com frön (Adenium obesum)
magda123
Hej! Tack så jättemycket för svar, ska kolla den sidan.. :-) Det är alltså just frön och inte en färdig planta jag är ute efter. Roligare så!
malarmaster
på tradera brukar det finnas fröer,bara skriv ökenros så kommer det upp annonser
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon