Stevieboy
Hej!
Tänkte odla lite chilli i år igen, har tidigare handlat i butiker, men var handlar ni speciella sorter ni vill ha på nätet? Chilli och andra köksväxter?

Mvh

Stephen
kerstin z5-6
Tyvärr är jag inte intresserad av köks växter , men kolla franska och belgiska fröfirmor.
Åsa, mälardalen zon 2
Runåbergs fröer
fvd
Jag handlar alla mina fröer på impecta grönsaker och blommor och är nöjd med både kvalitén och utbudet.
Stevieboy
Tack, ska kolla runt lite!

Mvh

Stephen
EKLO
Hör av dig med ett inlägg i chili-tråden, just chili är en gröda som det finns en del specialfirmor för - med extramånga sorter. Även inom landet.
Stevieboy
Vilken chillitråd då?
hattstugan

Finns en tråd om Chili under köksväxter!
snofsan
Kolla den här länken. Dom har väldigt många sorters chilifrön. Snabb leverans.

http://www.fromedposten.se/froer/gronsaker/c-d.html

Snofsan
silas
Jag handlar också på Runåbergs, sortimentet är säkert inte störst av alla men duger för mig, och gillar deras beskrivningar!
Micke grön
Impecta för det mesta grönsaksfröer, även lite blomfröer, men blomfröer och lökar köper jag oftast på plantskolor och vanliga affärer tex.

Vill jag ha speciella chili sorter söker jag mig utomlands. Mexico, USA och så vidare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon