daddel
Bladkaktusen har massa smala skott. Är det normalt eller växer den för fort?[attachment=82411:20150110_225837.jpg]
daddel
Gick tydligen inte så bra att lägga upp bild.
Bassam
Hej
Det kommer smala skott om det finns inte tillräcklig ljus på platsen, men min kompis skrev bra om du kan skicka bil för att ska få bra svar.

H:Bassam
Monarda
Dessa smala skott blir så småningom blad.
daddel
Misstänkte det, men blev lite orolig då det är 7 st "pinnar" som skjuter 20-25 cm rakt upp.
Men jag var lite inne på det som bassam skrev att det vara att den får felaktigt förhållande nu under vintern, och därför växer lite knasigt.
Bassam
Hej

växter delar blir långa o smala när finns lite ljus, så blir de långa för att nå ljus. som de behöver.

H.Bassam
daddel
Det som förvirrar mig är att samtigt som de smala skotten växer så att det knakar, så skrumpnar de gamla bladen. Precis som att allt vatten går åt för att de smala skotten ska växa men de får för lite ljus för att bli blad.

Men jag vill ju inte vattna för mycket, för jag vill att den ska blomma. För regnskogskaktusar vill väl oxå ha vintervila för att trigga blomning? Eller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon