Hej!
Jag behöver proffshjälp känner jag!! Hade för ca ett år sedan problem med skadedjur på mina inomhusväxter. Fick tipset att plantera om dem, byta till ny kruka och behandla jorden med nematoder. Allt verkade gå fint men nu verkar nåt vara på tok igen!? Har haft i lite gödning i vattnet, vattnat dem ca 1 gång i veckan men nu mår de inget vidare. Slutade tvärt med gödningen när jag hittade en svampliknade beläggning på krukorna och nytt "mögel" i jorden. Vad ska jag göra? Vad kan detta var? Skickar med bild..
Tusen tack på förhand från en tjej med ogröna fingrar...[attachment=82417:image.jpg]
Hej
Min vän kan du inte sluta med svamp sjukdom, om du vattnar på fel sätt och om du har inte väldränerad jord, på den här sätt vatten ska stanna o svampen kommer alltid o attackerar din växt, min förslag att du ska kasta gamla krukor o använda jord som blandad med sand och du kan blanda med lite Aska o du ska vattna med bra vatten som innehåller inte mycket salt.
Obs
det finns inte regel säger att man ska vattna en gång på vecka eller mera, man måste lägga sin finger i jorden till 5 cm, om finger går ut torr, det betyder att du ska vattna. o finns hand apparaten som säljer på Plantagen, den kostar 99 kr, och den visar dig när du ska vattna.
Obs 1
svampen kommer om vatten stannar i jorden länge.
H.Bassam
Tack så mycket, låter vettigt!