Bor i zon 1 norr om Lund och i höstas satte jag en påse med påskliljor som har kommit bra och en påse pingstliljor, men de syns inte alls. De stå i samma land. När ska de komma, till pingst?
Christer i Falköping
16-04-2004, 20:16
Hos dig borde de börjat visa sig nu tycker jag. Hos mig i zon 3-4, har bladen precis kommit upp ur jorden.
Christer.
Ja, de borde kommit nu. Jag bor i zon 2, Gbg och de blommar här. Är det något fel på lökarna tro?
Tack
Ja, jag får väl avvakta lite till annars får jag väl höra mig för i där jag köpte lökarna (Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik i Lund) vad som kan ha hänt. De skall ju sälja kvalitetsvaror så nå´t kanske har hänt eller så kommer de nog snart, de står ju i halvskugga. Jag kanske bara är lite otålig.
det beror nog mycket på läget och även hur djupt du satt dom...mina pingstliljor som står i full sol är kanske 5-6 cm nu och dom i skugga har inte tittat fram alls än...... sen,vad är det.....40 dagar efter påsk som pingst infaller???.... i så fall borde det vara ungefär 40 dagar skillnad mellan påsk och pingstliljor enligt min logik iallafall....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.