Full version: Klematisbilder 11
Finn Klematis
[attachment=82446:Margret_Hunt.png] Klippgrupp 3

[attachment=82447:Mevrouw_Le_Coultre.png] Klippgrupp 2

[attachment=82448:Minister.png] Klippgrupp 3

[attachment=82449:Mme_Julia_Correvon.png] klippgrupp 3
strandskatan
Tack Finn för dina underbara bilder! Så här års blir jag nästan rörd till tårar av sommarbilder! Här på sydkusten vet vi inte om vi fortfarande väntar på vintern eller är våren i antågande - kan kännas så när solen skiner och fåglarna kvittrar, man kan redan känna att solen värmer lite grand när den är framme!
Krolliljan
Vackra klematisar smile.gif
Ska titta tillbaka också på de andra.
Kan nog klämma in en och annan mellan klätterrosorna.
Kajsa
Tack för dom bilderna Finn ! Jag behöver större trädgård, jag får en massa habegär med bilder på klematis. Minister vet jag inte jag känner till ?

Just Mme Julia Correvon har det blivit två st av här, välsignade viticellor !

Mme Julia Correvon
Finn Klematis
Hej Kajsa !

Mme Julia Correvon är nog den bästa röda Viticellan.
Minister Estnisk. Framtagen av Uno Kivistik.

MVH.
Fnn
strandskatan
Finn, går det bra att plantera klematis så de får klättra i schersminbuskar - fick den snilleblixten häromdan när jag strosade genom trädgården på min morgonrunda.
Finn Klematis
Hej !

Det går bra, men Du får räkna med en del skador på värdväxten.
Barrväxter skadas mer än lövväxter. Minst skadader får Du om Du
planterar klematis klippgrupp 3 och klipper på hösten. Kraftigt
växande klematis klippgrupp 1 kan döda sin värdväxt. Sätt rotspärr
i planteringsgropen när Du planterar.

Lycka till !
Finn
strandskatan
Tack för ditt snabba svar Finn! Ska spana in klippgrupp 3. Julia Correvon skulle jag gärna ha. Och det är ju inte så att jag är särskilt rädd om schersminerna. För vems skull behöver jag rotspärr - är det klematisen eller busken som ska skyddas?
Finn Klematis
CITAT (strandskatan @ 12-02-2015, 10:19) *
Tack för ditt snabba svar Finn! Ska spana in klippgrupp 3. Julia Correvon skulle jag gärna ha. Och det är ju inte så att jag är särskilt rädd om schersminerna. För vems skull behöver jag rotspärr - är det klematisen eller busken som ska skyddas?

Hej !
Klematisen-
Finn
strandskatan
Tänkte nog det, Tack!
Pauline/Sthlm
Beställde några klematisar fr Kivistik men de borde nog ha fått ta sig längre i snäll omgivning som kruka.
Har bl a just en Minister, växer OK men jag väntar på första blomman (...eller så blommade den under semestern, iofs mindre troligt), detta blir andra riktiga säsongen så spännande.
En Uno Kivistik växer i komposteftermognads/planteringslådan bredvid en "tillfälligt" (2 år nu) satt o vältillväxt Constance Spry-ros.
Flera satta på landet, gav faktiskt sina första blommor i somras men jag ser fram emot meeer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon