Full version: lådår
ove
hej jo jag har sat upp et växthus nu i aluminium i klas. men jag vill ha hyler så man kan säta krukår på hylan vad ska man ha? wub.gif

en fråg till. vad kan man göra för att inte få för varmt i sit växhus..
kerstin z5-6
Automatiska vädringsmojänger kostar ca 200 kr o kan sitta på året runt på vädringluckorna ,förutsatt att du inte låser fast dem
Hyllsysten kan man bygga själv -eller köpa
Gallerhyllor stjäl minst ljus men är rätt dyra
har man ett aluväxthus blir det knepigare att fästa hyllorna än i ett i trä
Längst ner kan man ha pallkragar eller liknade odlingsbäddar om man vill
smile.gif
gammelnalle
CITAT (ove @ 16-04-2004, 23:17)
en fråg till. vad kan man göra för att inte få för varmt i sit växhus..

odla på vintern!!!!!

smile.gif laugh.gif rolleyes.gif wacko.gif blink.gif wink.gif
MRLINDELL
Man kan köpa bockar på Bauhaus som kostar 49 sek /st och använda vilken skiva som helst. Jag har 6 mm isolerplast för lättare saker. Alla bäst är att odla i något "portabelt" som typ hinkar eller blomlådor som man kan flytta in & ut om man nu måste typ pga värmen. Varför ha tomaterna i ett för varmt växthus (varma dagar) när vädret utanför är så mycket lämpligare t ex. (glöm inte borra ett antal 10 mm hål för dränering).
Ingrid på Västkusten
Jag kör specialgardiner ifårn Ludvig Svenson - kan köpas på Willab, silvriga saker som är excellenta att skugga och reflektera bort värmen i ett litet växthus.

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon