Full version: Semmeltisdagen!
Berith
Idag är det ju semmeltisdagen. Ska ni äta någon idag? Är det årets första? Har ni redan fuskbörjat? Hur ska den smaka? Med eller utan varm mjölk? Ska ni testa någon av årets nykomlingar? Köper ni direkt från bageri eller blir det i butik? Berätta!

Jag har inte ätit någon semla än i år. Såklart! naughty.gif Väntar alltid tills det är dags enligt almanackan. Ska försöka hinna in till affären i eftermiddag och köpa några, dom bakar i butiken så det blir ju nästan som från bageriet. Om det finns så blir det några wienersemlor tillsammans med dom vanliga. Dom vanliga äts med varm mjölk men wienersemlorna funkar lika bra utan.

Åsa, mälardalen zon 2
Åt en i fredags och så fanns det semlor vid kyrkkaffet i söndags det var ju fastlagssöndagen. Blir ingen semla idag jag ska snart åka till jobbet och sedan är jag inte hemma igen förren 21 så det finns inte så mycket tid att äta semla på.
Eva i Skåne
Jag bakade egna för några veckor sedan så vi har tjuvstartat. Har nog hunnit med 4-5st biggrin.gif
Maken håller i ett möte ikväll och där har inköpts fastlagsbullar. Blir där över och han har med hem tackar jag inte nej, men annars blir det ingen idag.
Bee
Visst ska vi äta semla idag! Och jo, vi har fuskat och ätit semlor tidigare smile.gif
Och ett stort tack att du skriver Semmeltisdag. Jag blir galen på radion som envisas med att säga Fettis-dag! Det heter faktiskt Fet-tisdag. Skulle det vara en dag för fettisar så skulle vi nog inte äta ett kaloririkt bakverk!
Berith
En slank ner igår, blir nog nån idag också. Gott!

Tänkte inte på att den också kallas fettisdagen när jag skrev i går så det var nog rena turen att det blev semlor. wink.gif
Uggi
CITAT (Berith @ 18-02-2015, 07:50) *
En slank ner igår, blir nog nån idag också. Gott!

Tänkte inte på att den också kallas fettisdagen när jag skrev i går så det var nog rena turen att det blev semlor. wink.gif

tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon