I förrgår sådde jag chili: cayenne long slim, samt piment d'espelette, 6st vardera. Samt 6st California wonder paprika och 6st röd krukväxtchili som jag ej vet namnet på.
Detta är egentligen andra omgången chili, sådde för flera veckor sedan, 48st slots, men INGET grodde.
Fröna var allt från 2-4 år gamla och har tidvis legat varmt, så tror det kan vara en bidragande orsak.
Förra året grodde samma frön ganska ok, och året innan grodde typ 60 av 70 frön..
Men gör ett nytt försök nudå med nya frön som jag successivsår 6st/sort åt gången.
Detta ska in under extraljus i stallet (105w cfl armatur) så fort tempen är lite stabil runt ~5 grader och uppåt.
Sådde även två olika tomater, en busk och en högväxande. Busktomaten är gardeners delight som gjorde mkt bra ifrån sig förra året och högväxande är moneymaker som också fungerade bra, då på friland (mot vägg).
I år ska dessa samt chilisarna in i en polytunnel som om allt går väl, finns uppsatt ngn gång i slutet av mars.
Så det ska bli mkt spännande att se hur detta året blir!

Sådde även 12 purjolök och 12 gul lök. Tanken även här är att successiv så fram till slutet av mars iaf.
Är väl knappt lönt att så senare med tanke på purjons långa utvecklingstid.
Dessa ska då förkultiveras och ner i en upphöjd bädd utanför växthuset tillsamans med morötter och rödbetor.
Så nu hoppas vi på bra groddförmåga och ett helsikes fint odlingsår till ALLA odlingsintresserade