[attachment=82495:image.jpg]Hej!
Kan jag stoppa ner några sticklingar av mitt paradisträd i en annan växts kruka? Krukan är stor och den växten som finns i kan jag ej namnet på men den påminner om en fikus med "grov" stam?!
Fick tyvärr ta bort en stor del av denna växt då jag var överkänslig med vattningen och den delen ruttnade. Den kvarvarande delen ser frisk ut men nu finns det mycket plats över i denna krukan, därutav min fråga.?
Tack på förhand
PS .. Tar gärna svaret på vad detta är för blomma också 😊
vanjalarsa
01-03-2015, 11:23
ja förutsatt att de har samma krav på vattning jord och ljus.....
mvh vanjalarsa

paraplyaralia är namnet på växten på din bild.
mvh vanjalarsa
*Stintan*
14-03-2015, 05:21
Skulle först kolla hur mycket rötter det finns i krukan för att säkerställa att där finns jord tillräckligt för ytterligare en växt. Finns det så kan man såklart samplantera om växterna har samma krav som vanjalarsa säger.
Just dessa tror jag inte passar i samma kruka i längden. Paradisträd (Crassula ovata) är ju en suckulent men det är inte paraplyaralia så de har ganska olika krav på vattning.
Tack för era svar, änsålänge verkar det gå bra men jag är helt med på de olika vattningsbehoven. Visar de missnöje planterar jag om dem 😄
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.