Full version: Palettblad, skötsel!
Ciczie
Hej hallå!

Jag har svårt att hålla mina palettblad vid liv. Antingen glömmer jag vattna eller så ger jag dom för mycket å så dör dom. Det är ju plättlätt att klippa ner och sätta dom i en vas så att de får rötter, men så fort de hamnar i kruka händer nåt.. Och för nån vecka sen när jag skulle ge mina växter näring så slokade de direkt..

Jag gjorde en insats och planterade i en självvattningskruka, som tex min blodoxalis ÄLSKAR, men den ser ut att ruttna.

Hur ska jag tänka? Alla säger att palettblad är världens enklaste, men inte för mig..

Vilka växter ska man undvika att sätta i självvattningskruka och när funkar de som bäst?

Tacksam för svar på mina enkla och kanske dumma frågor..
cic
Jag hade gärna lagt upp en bild om det inte varit för att jag får veta att den är för stor och jag vet inte hur man förminskar en bild jag tagit med mobilen eller plattan..

(Ja, Ciczie och Cic är samma person. Jag hade glömt bort alla mina gamla inloggningsuppgifter och gav upp. Skapade en ny profil och då kom jag givetvis på mitt gamla. Ska skrota Ciczie så fort jag fått jag fått allt att funka igen.)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon