Full version: Ipomoea, perenn
nenni04
Hur får jag min Ipomoea (perenn) att blomma? Under två somrar har jag haft den ljust i ett uterum av typen vinterträdgård. Den har vuxit bra i en spalje men inga blommor har kommit. Vad ska jag göra för att få blommor i år?

/Nann
gmasterb
Kan tänkas att det beror på ljuset.
Antar att den växer på bra och tillslut om du inte flyttar den kommer den att få tillräcklig med ljus för att kunna börja blomma!
//Stefan
Pema
Har haft 2 st Ipomea Grandiflora. Dom brukar ju inte blomma under första året, hade ett undantag för några år sedan hade en på min Norrbalkong i fullständig skugga förutom 20 min på morgonen, som blev ca 5 meter och med hundratals blommor, vilken syn "suck" http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=4...10223&uuid=pema
den jag fick förra året fick inte sin första blomma förren jag hängt in den för vinterförvaring, satt i söderläge denna gången. tycks ju trivas i alla lägen så vet inte om det finns nått generelt råd om placering.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon