ampersson
Flyttade in i radhus i slutet av sommaren, gjorde absolut ingenting i trädgården då för att se vad som redan fanns. Nu har vi kommit fram till att det finns- nästan ingenting! Förutom tulpaner!

Då vi nu ska göra om den lilla plätten till trädgård och lägga tralldäck över större parten behöver jag flytta tulpanerna tillfälligt. Senare i sommar kommer det finnas 2 st 1x1,5 meters rabatter, men det får prioriteras när altanen är färdigbyggd. Så nu till min fråga. Tulpanerna som är rätt långt gångna i bladsättningen. Hur gör jag lättast med dem? Klarar de att bo i diverse krukor ett tag nu när frosten fortfarande är här. Funderar på att sätta dem i krukor under tak. Föredrar de då lite varmare på solsidan eller baksidan som bara har morgonsol?
fvd
Det går bra att flytta dem nu men låt dem sedan blomma färdigt. De vill vara ute inte under tak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon