Tommy
Nu börjar det äntligen hända lite grejer med kaprifolen jag fick gräva upp hos en bekant och platera hos mig.

Frågan är vad den vill ha att klättra på. Den är planterad vid stammen på en vuxenbjörk... skall jag sätta ett varv hönsnät runt stammen, eller kommer den upp ändå? Vissa växter verkar ju kunna ta sig uppför vad som helst.
Blomstertanten
Kan vara en bra idé att sätta lite hönsnät längst ner på björken. Kan behövas lite hjälp första biten. Annars kanske den blir krypande på backen, vilket i och för sig kan vara fint.
unsure.gif Men är det inte alldeles för torrt under björken ? Det brukar vara svårt att få något att trivas ens i närheten av en björk, för att den är en törstig rackare !
Eva i Norrköping
De brukar kunna klättra på vad som helst, men i början är det bra att hjälpa till lite och leda dem upp och ev knyta lite med snöre. Min kaprifol klänger på en ful stor stolpe som bär upp ledningen till spårvagnen. Jag räknar med att den ska kunna dölja en hel del av stolpen så småningom.
andreas i uppsala
finns det spårvagnar i norrköping? Här lär man sig nåt nytt varje dag
Eva i Norrköping
Jo du, här har funnits spårvagnar sen urminnes tider! biggrin.gif Välkommen hit och provåk! Passa på att njuta av stadens vackra parker och blommande utsmyckningar om sommaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon