Snövid
Ja, det är klart att det finns men ibland är det de lilla i livet som betyder något.
En solig vårdag, skrattande barn, lekande hundar eller kråkor som bygger sitt bo inför sommaren.
Kom gärna med positiva småsaker så att vi alla för en kort stund kan ta avstånd från elände. Det lär finnas kvar imorgon med....

Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and warm woollen mittens
Brown paper packages tied up with strings
These are a few of my favorite things

Cream colored ponies and crisp apple strudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things.

Girls in white dresses with blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
Silver white winters that melt into springs
These are a few of my favorite things

When the dog bites, when the bee stings
When I'm feeling sad
I simply remember my favorite things
And then I don't feel so bad

silos
Ja det finns så mycket underbart i våran fantastiska värld bara vi väljer att se!
Och nybakat bröd är en stor njutning,först bakandet och efter det ätandet.

En tidig sommarmorgon är det skönt att sitta på trappan och iakta hur dagen startar med fågelkvitter och solen som kommer upp från nattens gömmor!

Jag brukar gå med mina hundar till Mälarens strand för att äta frukost,det är så härligt så!
Snövid
CITAT (silos @ 24-03-2015, 13:20) *
En tidig sommarmorgon är det skönt att sitta på trappan och iakta hur dagen startar med fågelkvitter och solen som kommer upp från nattens gömmor!

Nu får du mig bara att längta ännu mer efter sommaren!
Ja, morgonfika på trappen är allt en favorit hos mig med. Och tystnaden som bara störs av fågelkvitter.
Förra sommaren hade vi tornseglare som byggde bo under taket och det var helt fantastiskt när de flög runt, runt som galningar.

Nu får jag inte drömma mig bort och bränna brödet!
Snövid
Bara lite smör på och en skiva ost. Smaskens!
silos
Nu doftar det av gryta med kött och grönsaker hemma hos mig!
Jag är tacksam för att jag lyckades laga maten trots att kroppen min ville inte vara med!
Snövid
CITAT (silos @ 24-03-2015, 17:51) *
Nu doftar det av gryta med kött och grönsaker hemma hos mig!
Jag är tacksam för att jag lyckades laga maten trots att kroppen min ville inte vara med!

Synd att vi inte bor lite närmare varann så kunde du fått nybakat bröd till grytan!

"bryta bröd i goda vänners lag" det är trevligt
silos
CITAT (Snövid @ 24-03-2015, 18:06) *
Synd att vi inte bor lite närmare varann så kunde du fått nybakat bröd till grytan!

"bryta bröd i goda vänners lag" det är trevligt

Det hade varit mycket trevligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon