Full version: Läsplatta
caprifol
Jag är storkonsument av böcker och läser sedan flera år tillbaka det mesta i elektronisk form. Eftersom jag vistas utomlands en rätt stor del av året lånar jag flitigt bibliotekets e-böcker. Jag köpte för ungefär tre år sedan en Letto från Adlibris, och är/har varit mkt nöjd, även om den är lite krångligare än en del andra. Med den kan man inte låna direkt från bibblan, utan måste gå över datorn. Nåja, inga större problem - hittills.

Nu har biblioteket infört ett nytt system, vilket gör att överflyttningen av filer blir en "kopiering". Att kopiera böcker är ju inte tillåtet - alltså funkar inte detta. Det går förstås fortfarande utmärkt till dator och till iPad.

Frågor: 1 - är det någon som stött på detta problem och ev löst det?
2 - kan någon rekommendera en bra läsplatta som kan ladda ned direkt från bibliotek?

caprifol
Snövid
Borde inte denna fråga ligga i forumet: Datorfrågor?
caprifol
Tycker jag inte. Den är - i huvudsak - inte teknisk utan jag ber om rekommendationer och tips. Ska vi vara petiga så är det inte heller någon dator. Har jag fel så ber jag om ursäkt och moderator får flytta mig.
Snövid
Inga problem, tänkte bara att det finns mer experter där om du fattar vad jag menar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon