Bockstensmannen
Har dragit upp majs i småkrukor inomhus som börjar bli för stora för krukorna, börjar fundera på att plantera dom i backen i ett bågväxthus ute.
Dock kan det ju bli frostnätter fortfarande, skall ev bli det i påsk.
Klarar det sig inne i ett sånt eller är det kört om det blir lite frost på morgontimmarna?
Bassam
Hej

Tyvärr, de är känsliga för frost o kalt, så det är bättre om du behåller dem inne till Maj månad, när blir risken för frost förbli.

H.Bassam
Bockstensmannen
Maj? inne i växthus? nej jag bor inte i norrland smile.gif förra året planterade jag ut majsen i april månad på friland utan problem. Då var det lite för sent eftersom rotsystemet redan blivigt begränsat/ihoptryckt av de små "så krukorna" eller grobäddarna eller vad det heter.

Denna gång är det alltså inne ett plast växthus med mark som värmer upp. Jag tror inte riktigt nattfrosten kommer åt dom få timmar det skulle hamna under nollan om det har tak/väggar.

Jag kommer att plantera ut idag och sätter en ny laddning att gro på fönsterbrädan så får vi se.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon