CITAT (Huggorm @ 06-04-2015, 22:55)

Vi vet ju bara vad en enda asylsökare säger, nämligen Samir som var med i uppdrag granskning nu senast. "Pratar de inte med varandra? Finns det ingen som har tänkt?" var hans kommentar. För övrigt har de ju flytt från krig och elände så de bör vara nöjda så länge de har tak över huvudet och lugn och ro. Regeringen funderar nog väldigt mycket på den här frågan, det borde vara en av de största på deras dagordning. 600.000 bostäder innan 2020 är ju inte kattskit. Det kan till och med vara så att alliansen gjorde sin dåliga valkampanj bara för att slippa ta tag i problemet. Och vad folk tänker slutligen, är inte lätt att säga.
Jag har träffat många asylanter och de flesta var mycket glad och nöjda med allt!
Förutom en man från ett afrikansk land var bestört över hur det bråkades på asylhotellet,hur folk tyckte illa om varandra beroende varifrån de kom.
Det är ju inte konstigt när så många olika nationaliteter är i samma hus!
Vad folket på gatan tycker vet jag här,de flesta är absolut emot men vågar inte säga vad de tycker för att inte bli stämplade som rasister!
Jag tycker att det är okej med invandring men det skall vara så att det finns bostäder,arbete,skola,dagisplatser etc...
För hur skall det annars går för alla som kommer hit undrar jag?!?