karal633
Jag har en Hydromat i mitt växthus som jag efter lite trixande fått att fungera bra. Men jag har problem med att näringslösningen jag använt i Hydromaten gör att det börjar växa i den. Det är ju inte så konstigt egentligen. Åtminstone i naturlig näringslösning borde det ju finnas både det ena och det andra som trivs och börjar växa till i fukt o värme smile.gif Synd bara att droppslangarna är så tunna att de täpps igen...

Är det någon som har använt en näringslösning som inte bildar en tjock biofilm i hela systemet? Funderar annars på att strunta i att ha näringslösning i Hydromaten och i stället tillföra det för hand. Men det vore ju skönt om det fungerade smile.gif

Tacksam för svar.
ingmet
Grattis! Till att du fått igång Hydromaten. Har tyvärr inga tips kring beväxtligheten utan är snarare nyfiken på tips&trix kring Hydromaten. Finns en tidigare tråd där vi är flera som slitit vårt svett med bruksanvisningen och inte kommit längre än så...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon