Magnea
Jag undrar om det är någon som råkar ha en eller helst flera plantor av hästkastanj att avvara. Ett år eller några år gamla. I kruka om det finns, annars borde någon ha en liten plantage på komposten eller dynghögen? Då kan man ju gräva upp som barrotsplantor innan de slår ut. Vilket borde ske när som helst...

Jag skall ha dem att ympa en annan sorts hästkastanj på, och har aldrig ympat förr så därför vill jag helst inte köpa plantor. Svårt att veta om det lyckas eller ej.

Självklart byter jag mot annan planta eller en flaska saft till exempel!
silos
Det finns på ett ställe här som har plantor under ett hästkastanjeträd!
Har själv tänkt att hämta en planta och plantera på gården.
Magnea
Silos,
Är det ett särskilt träd du menar, och är det i Stockholmstrakten? Jag har letat nära alla stora kastanjer här i närheten men inte hittat några mindre plantor tyvärr.
silos
CITAT (Magnea @ 06-04-2015, 21:59) *
Silos,
Är det ett särskilt träd du menar, och är det i Stockholmstrakten? Jag har letat nära alla stora kastanjer här i närheten men inte hittat några mindre plantor tyvärr.

Jag menar att det växer små plantor under ett träd!
Det är i Södermanland.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon