realdexter
Förra sommare begicks ett misstag i ett av grönsakslanden här hemma. Någon råkade spruta ogräsmedel istället för gödning. Det borde väl ha försvunnit nu, eller vad tror ni? Det finns gott om maskar i jorden, dom hade väl inte trivts annars.
Huggorm
Det beror på vad för medel det var. Roundup skall ju vara nedbrutet redan efter 10 dagar men andra medel kanske blir kvar längre
Micke grön
Monsantos talesman säger också att man kan dricka round up och att det skulle vara helt ofarligt, dock så vägra han demostrera det hela konstigt nog.

Ett misstag är litet jämnfört med kommerciellt odlade varor som är besprutade gång på gång. Jag skulle säga att det är bara att odla och se glad ut. (Om det inte var nått riktigt olämpligt som sprutats.)
Bassam
Hej

Alla ogräs medel som säljer i marknad står på förpackning allt informationen med föpretag garanti, man behöver bara läsa noga o gör vad de skriver, idag läste jag att RONDUPP fölorar sin efekten när kontakta med jorden, man sin efekten försätta inom ogräs, när man spreja dem från blad till stam o till rötter, jag tycker att passera medel bara på ogräsblad, på affären kan man hittar den, detta ta lång tid men man ska vinna på slutet, jag prövade flera gångar, detta fungerade jätte bra, jag tycker inte om att använda ogräsmedel som kan fungerar som gödsel o beskämning.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon