Full version: Hjälp med Åkerbär.
Lagom
Hej! Jag har är en glad nybörjare som började odla och experimentera förra vintern. Jag är helt såld redan.
I år köpte jag 2 plantor "Allåkerbär" på trädgårdsmässan som jag har tänkt att plantera ut nu snart när det blivit något varmare.
Problemet är att jag har haft dem inne (förmodligen alldeles för varmt) i några veckor nu sedan jag köpte dem och dem håller redan på att blomma för fullt. Allt har gått otroligt fort och jag förstår att det är alldeles för tidigt.
Jag läste att de ska blomma i Juni.
Så vad gör jag nu? Kommer jag kunna få bär? Kan jag plantera ut dem nu? Ska jag låta dem stå inne i värmen och vänta med att plantera ut tills det blivit varmt?
Jag är tacksam för all hjälp.
Mvh Petter
Huggorm
De kanske blommar igen i juni när de inser att det inte kommer bli några bär den här gången. För jag räknar med att det inte blir någon befruktning inomhus där det inte finns några humlor eller bin.
Lagom
Det tänkte jag inte på. Tack. jag ska ställa ut dem och hoppas på det bästa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon