Full version: Äntligen klart!
Kicki J
Hejsvejs!
Är nu MYCKET lycklig!!!!! biggrin.gif laugh.gif smile.gif Har efter mycket om och men fått till golvet i växthuset och kan "flytta in". Måste fråga bara; de plantor jag drivit upp i sovrumsfönstret, i gassande södersol, har vuxit som attan och trivs där. Om jag nu ställer dem i v-huset, blir de "chockade" av den lägre nattempen då eller tål de? De måste inte vänjas liksom? (märks det att jag är novis på växthus eller...??) Kan det vara bra ide att använda fiberduk i början nattetid innan jag fått koll på fläkten?

mvh Kicki
kerstin z5-6
ja fiberduk är bra , mest för att slippa brännskador på bladen av det starkare ljuset i växthuset -Första v eller så
Kicki J
Jag har isolerplast i växthuset, en del påstår att man inte behöver skugga då???? Eller kan det räcka med att sätta upp fiberduken i taket liksom???

/Kicki

PS! Kerstin, var inne i ditt album och snokade, jag vill oxå glasa in altanen! Helt underbart!!! wub.gif
kerstin z5-6
Då kanske det räcker med nåt i taket -fast jag trycker det är enklare att dra duk over plantbrättena o sen bara ta bort den efter några dagar
biggrin.gif
tackar !
Jo jag är så nöjd med mitt växtrum smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon