terima
mina paprikaplantor har fått några små röda djur, och även en änglatrumpet. men inga andra som stått tillsammans med dessa! sedan kommer små små "flugor" ut och kvar blir några torra vita bitar. vad kan det vara och vad ska jag göra?
Åsa, mälardalen zon 2
Bladlöss?? De finns bladlöss i flera olika färger och det finns individer både med och utan vingar. När de ömsar skinn blir det vita hudömsningar.

Om det är löss är det bara att mosa dem för hand + ev. spruta med såpa på dem. (såpan måste träffa lössen för att ha effekt)
terima
Tack åsa, jag tror du har rätt. märkligt att dom inte har gett sig på tomater och aubergine.
Bassam
Hej

Jag tycker om att man bekämpa löss så:

Du kan linda klister bandet på handen men klister sidan uppe, sen du kan passera handen på växter, special på under blad, så alla löss ska klistra på typ, och dina växter blir fria från löss.

H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon