Hej,
Beställde för ett tag sedan lite fröer från Aliexpress, tänkte att det kunde vara kul att försöka driva upp lite citronträd, orkidéer osv.
När man beställer från Kina är det ju inte helt ovanligt att de skickar med en liten gåva, och det är här problemet kommer in, fick en liten påse med ett par frön som jag inte har en aning om vad det är, och detta blev resultatet, någon som har en aning om vad detta kan tänkas bli framöver?
ena bilden är på kvällen när bladen dragit ihop sig, och det andra är på dagen med bladen utfällda.
Huggorm
14-04-2015, 09:11
Det är ju uppenbarligen någonting från ärtfamiljen fabaceae i alla fall, men vad törs jag inte säga. Det mesta är ganska likt när det är så ungt. Det kan vara robinia, gullregn, cassia, sophora eller något helt annat...
Tackar, får avvakta lite och se åt vilket håll det barkar

tack för hjälpen
Anders zon 1
14-04-2015, 21:56
Det skulle kunna vara tamarind. Den används mycket i asiatisk mat. Fröna är stora (ca 1 cm tror jag), bruna och blanka. Dock finns det andra arter i bland ärtväxterna som är ganska lika. Men googla på tamarind och se om det skulle kunna stämma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.