jax_74
Jag planterade ett persikoträd i ganska stor kruka förra året, fick då ingen frukt. Det har sedan övervintrat i ett kallt och mörkt uthus. Nu tog jag ut det till växthuset förra veckan och nu sväller blomknopparna av värmen och ljuset. Tänker flytta ut det helt i solen om någon månad. Jag kan inget om gödsel, som hur ofta och hur mycket, men jag tänkte använda flytande eftersom det står i kruka. Ska jag börja redan nu och hur ofta ska jag ge? Jag har köpt Algomin ekologisk näring tillverkad av alger och majs, enl paketet. Ska jag följa den doseringen med 1 gång per vecka, samma dos som till blommor och köksträdgården i övrigt? Den verkar innehålla relativt lite kväve, 3,5% och 3% kalium och 3% fosfor. Jag har också tillgång till vedaska och kalk och blodmjöl om jag borde använda något sådant.
Micke grön
Algomins ekologiska näring är nog tillräcklig. Ska du tillsätta vedaska tänk på att inte använda för stora mängder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon