Full version: Vilken pelargon
Gaerrent
Jag är rätt dålig på pelargonsorter, men tänkte att det kunde vara kul att veta vilka det är jag har. Än är det bara en som börjat blomma så jag tar den och hoppas att det är någon pelargonkunnig här som vet vad den heter.

[attachment=82708:DSCF6997.jpg]
[attachment=82709:DSCF6996.jpg]
essla
Hej där!

Min spontana gissning är: Americana White Splash
Googla på det smile.gif
Gaerrent
Tack! Det kan nog stämma, Americana white splash improved i så fall. Jag var lite konfunderad över att den ser ut som en zonal, men utan den mörka zonen. Men som sagt, jag har dålig koll.
morgonstjerna
Hej. smile.gif Det finns tyvärr många som liknar varandra. Finns flera tusen sorter och det kan vara väldigt svårt att veta vilken som är vilken (om namnetikett saknas). & för att krångla till det hela ytterligare så kan plantorna se ut och bete sig lite olika beroende på om den är ung eller gammal.

Sett en liknande fråga på ett annat forum och där kom det upp minst 5 möjliga sorter till svar. Men kommer tyvärr inte ihåg vilka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon