Micke grön
Hejsan undrar helt enkelt ni som har varmkompost, vilken sort ni har och hur bra ni upplever den funkar året om. Hur den är att tömma och så vidare. Vill köpa en ny kompost men lägger gärna lite extra pengar på att få en praktisk och väl fungerande kompostbehållare.

Tacksam för svar.
Mvh Micke.
Bassam
Hej

Detta finns många i affären om kan fråga trädgårdsmästare Men jag kan säger några tipsar nu:

1 Du kan vilja dubbel så stora, Till exempel om man behöver 500 l, man ska vilja som kan innehåller 100 l, varför, för att enklare att håller värme, fukt o nedbrytning.

2 Stark som kan leva flera år.

3 Öppet på botten, o botten ska ha stålnät som kan undvika att ogräs, ohyra och andra rådjur som möss kommer till deras rötter.

4 man kan ta garanti på informationen som står på förpackning.

H.Bassam

cinapuff
Jag har två Greenline Master på 375l som jag varvar mellan. Är 2 vuxna och ett barn i hushållet, plus att vi slänger en del trädgårdsavfall i dem med för att få en bra balans mellan kväve- och kolrikt material. Tar ungefär ett år att fylla den ena, sen får den vila i ett år medans vi fyller den andra.
Jag upplever att den är lätt att tömma/demontera och sen sätta ihop igen (finns bilder här)
Och temperaturmässigt håller den igång ner till ett tiotal minusgrader (snön smälter på locket), men det finns en mer isolerad variant också!
Tapio
Halaj!

En sån där har jag. Jag har starka åsikter om den: http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=42784

//T
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon