Full version: Bevattnings"bräda"
CallEva på Öland
Hej där bland krukorna!
För några år sedan fick jag av min svärmor en "plastbräda" som man fyller med vatten och lägger en duk ovanpå.
Detta tjänar sedan som betattningsanläggning..och fungerar kanonbra om man är bortrest eller bara lat
Nu undrar jag; någon som vet var man kan få tag på flera sådana?

Calle på Ön som letat länge...
pa kalmar
Jag använder avlånga brickor som egentligen är brickor eller avlånga fat som man har under balkonglådor. Undrar om det kan vara ungefär såna du menar.

Ön (Öland) är nära men jag bor på andra sidan bron.
Susanna
Hej!

Finns på Willab. De har en sida på nätet men kan inte adressen. Dukarna är billiga som tusan men brickorna lite dyrare. Men själv har jag inte någon så jag vet inte hur pass bra de funkar! Har funderat på att köpa.

Susanna
CallEva på Öland
Hej Susanna och pa!
Tack för tips och förslag.
SKa kika efter Willab.
Välkomna över bron!

Calle på Ön som har nyklippt gräsmatta
Kana
När jag reser bort brukar jag lägga ut disk- och skurtrasor på diskbänken och klämma in krukorna (utan fat!) på dem. Sedan har jag en eller flera stora skåler nere i diskhon med trasor som når ända ner till botten i dem och vips så vattnar blommorna sig själva! Ibland ser de t.o.m. finare ut när man kommer hem än när man åkte laugh.gif

Funkar bra om man åker bort, mindre bra om man bara är lat/glömsk/smart och vill ha dem jämt förstås...

K.
CallEva på Öland
Hej där Kana!
Tack för ditt inlägg
Jag brukar använda både "bräda" och ditt sätt, nackdelen med bräda är ju att bara ett fåtal växter rymms.
Det jag nu sökte "bräda" var i första hand till de små liven i växthuset.

Calle från Ön som nu badar i kvällssol
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon