La Strega
Går det att ha dessa i krukor? (Var för sig)
Hur,var o när? =) (har köpt fröpåsar)
kerstin z5-6
ja , men lavendel gror bäst om du kyler den genast o i 4 v i kylskåpet efter sådd smile.gif
Fenja
Toppa kattmyntan ofta så grenar den sig fint! Ha den inte så att katten kan nå den innan den blivit stor, om du har katt. När jag skolade om mina, smög en av katterna upp som en orm och högg sig en plantan med kruka och allt! Späda plantor äter katterna upp direkt om de får tillfälle.
Mvh
Fenja
Copycat
Dom tycker tydligen om krasse också. sad.gif mad.gif Min "vildkatt" knycker plantorna, sen drar hon järnet in under soffan. unsure.gif tongue.gif
Fenja
När jag delade på en aloe ryktes plantorna försiktigt upp och placerades bredvid, ampelliljorna är smaskiga också...
Fenja
La Strega
så lavendeln ska ja plantera å så ställa krukorna i kylskåpet!? tills plantorna kommer upp eller? hur många frön ska man ha ihop?

kamomillen då? bara å så eller? hur många frön i varje kruka där? kan jag så kamomillen i den stora krukan direkt? eller måste man börja med små å gå uppåt (generellt?)

ska hålla kattmyntan borta från katten =)
kerstin z5-6
Du kan så alla lavendelfrö i en mindre plastbytta med hål i botten-plastpåse på o in i kylen i 4 v -ta ut sen gror de-då skolar du ut dem en o en-
Det är som sagt lite sent att så lavendel nu .. ska du ha i bara en kruka kan du köpa en fin planta o ta sticklingar av den så får du fler
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon