susdan
Så glad jag är för att hittat detta forum. Hoppas att hjälpen härifrån kan få mig att äntligen lyckas med att få upp något. Allting dör alltid för mig. Man undrar ju vad man gör för fel.
Nu är jag sent ute på säsongen men det finns väl fortfarande en hel del att så.

Tips någon?

Bor i Sundsvall.

Vill gärna så båda gurka och blommor.

Har ett gigantisk växthus. Så stort så man kan inte ha värme på. Gissar på att det är närmare 30 kvadratmeter.
Så förutsättningar finns ju.

Eftersom jag aldrig lyckas behöver jag råd om allt :-)

TACK på förhand.

Helen i Piteå Zon 5
Hejsan susdan!
Välkommen hit! Kul att du hittat hit!

Ett växthus på 30kvm. är ju en önskedröm yes.gif Vilken lycka och vilka fantastiska möjligheter du har.

Ja, det är nog försent att fröså tomat och gurka nu men du kan ju köpa färdiga plantor och driva dom vidare i växthuset.
Du måste fundera på om du vill odla i krukor eller om du ska ha jordbäddar.

Kan inte själv så mycket om annat odlande i matväg utan mitt intresse är mer frösådd av sommarblommor, perenner, buskar och träd.
Rätt mycket information om ur jag går till väga med det kan du hitta på min trädgårdsblogg/hemsida.
http://helenstrdgrd.blogspot.se/
susdan
Åh tack Helen. Nu ska jag ut på bloggen och läsa. Vill så i krukor. Så mycket vet jag :-)
susdan
Vad har du för växtbelysning? Vanliga lysrörsarmaturer?
Helen i Piteå Zon 5
Japp, vanliga lysrörsarmaturer yes.gif
susdan
Vad ska man ha för lysrör i? Några speciella? Vilka watt? Oftast är det skydd på armaturen. Ska detta vara kvar?

Tack för svaret!
kerstin z5-6
CITAT (susdan @ 10-05-2015, 20:23) *
Vad ska man ha för lysrör i? Några speciella? Vilka watt? Oftast är det skydd på armaturen. Ska detta vara kvar?

Tack för svaret!

Vanliga kallvita, heter de floura är det bra men billiga vanliga duger, sätt dem 10 -15 cm över sådd, med möjlighet att höja och börja i februari om du vill.Inget skydd på
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon