Full version: Dvärgcissus, hjälp!
KlaraI
[attachment=82805:11093194...441856_n.jpg]

Jag har nyligen upptäckt vad jag uppfattar som sockerkristaller på undersidan av bladen på min dvärgcissus. Så som jag har förstått kan detta vara normalt för växten. Men samtidigt tampas jag med bladlöss på några chiliplantor som har stått nära min cissus. Chiliplantorna är givetvis isolerade nu men jag är orolig för om lössen har angripit min cissus och därav kristallerna. Har dock kollat igenom bladen och hittar ingenting. Vad tror ni? Borde jag duscha av den i förebyggande syfte? Älskar verkligen min cissus!
Tacksam för hjälp!
Rhonda - 51Aussie
Hejsan!
jag hittade detta.

http://www.odla.nu/vaxtlexikon/fingercissus-parlevin
Bassam
Hej

kristallerna även att de är naturligt, man kan ta bort dem med trasa, för att de ska inte skaffa ohyra som löss.

För löss: jag har bra förslag:

1 isolera.

2 Du kan använda klistertejp och försöka passera klister sidan över hela växter med rötter special under blad, på den sätt alla insekter med sina ägg fasta på klister, sen du kan plantera i ny jord med ny krukan, sen kan du lägga Provado pinnar i jorden eller spreja på provado några gångar till löss försvann, provado är bra för att den innehåller bekämpning medel plus näring som växter behöver efter löss suga många av dem.

H.Bassam

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon