Powerowic
10-05-2015, 20:57
Har ju kommit lite nya ryska och ukrainska kvittensorter. Så jag undrar hur dessa skulle klara sig i tätort zon 4. Någon som har erfarenheter av kvitten. Även erfarenheter från mispel. Sorter osv. Vet att åtminstone en har mispel i närheten av mig här på forumet. Ang. Kvitten så undrar jag om någon har provat daruk onuko. Miagoplodnaja eller vranja
Kvittensorterna, Kugynskaya och Aromatnaya verkar vara härdiga. De som du nämner har jag aldrig hört talas om.
CITAT (Powerowic @ 10-05-2015, 21:57)

Har ju kommit lite nya ryska och ukrainska kvittensorter. Så jag undrar hur dessa skulle klara sig i tätort zon 4. Någon som har erfarenheter av kvitten. Även erfarenheter från mispel. Sorter osv. Vet att åtminstone en har mispel i närheten av mig här på forumet. Ang. Kvitten så undrar jag om någon har provat daruk onuko. Miagoplodnaja eller vranja
Har precis fått hem en planta av Daruk men den har inte kommit i backen än. Jag får återkomma.
Var hittar man dessa sorter. Hittar inget på Google heller.
Heter Darunok onuku när jag kollade lite noggrannare. Min är från B'STRÖÖ buskar & träd
Hej
Den här skötsel r:åd som hittade på internet
Familj: rosaceae.
rosor färgen: vit.
zon: 5 till 6.
PH: mindre än 7.
Jord: sur jord, Plantering jord bra till dem om den blandad med kogödsel o lecakula.
Doft: de dofta stark.
Frukt: stora.
H.Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.