Full version: kvitten kontra mispel
Powerowic
Har ju kommit lite nya ryska och ukrainska kvittensorter. Så jag undrar hur dessa skulle klara sig i tätort zon 4. Någon som har erfarenheter av kvitten. Även erfarenheter från mispel. Sorter osv. Vet att åtminstone en har mispel i närheten av mig här på forumet. Ang. Kvitten så undrar jag om någon har provat daruk onuko. Miagoplodnaja eller vranja
Dalle
Kvittensorterna, Kugynskaya och Aromatnaya verkar vara härdiga. De som du nämner har jag aldrig hört talas om.
jegi
CITAT (Powerowic @ 10-05-2015, 21:57) *
Har ju kommit lite nya ryska och ukrainska kvittensorter. Så jag undrar hur dessa skulle klara sig i tätort zon 4. Någon som har erfarenheter av kvitten. Även erfarenheter från mispel. Sorter osv. Vet att åtminstone en har mispel i närheten av mig här på forumet. Ang. Kvitten så undrar jag om någon har provat daruk onuko. Miagoplodnaja eller vranja

Har precis fått hem en planta av Daruk men den har inte kommit i backen än. Jag får återkomma.
Dalle
Var hittar man dessa sorter. Hittar inget på Google heller.
jegi
Heter Darunok onuku när jag kollade lite noggrannare. Min är från B'STRÖÖ buskar & träd
Bassam
Hej

Den här skötsel r:åd som hittade på internet

Familj: rosaceae.

rosor färgen: vit.

zon: 5 till 6.

PH: mindre än 7.

Jord: sur jord, Plantering jord bra till dem om den blandad med kogödsel o lecakula.

Doft: de dofta stark.

Frukt: stora.

H.Bassam

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon